Jak zrobić ciasto ze śliwkami bez MIKSERA? :)

14:02 Unknown 2 Comments

Cześć!

Wieki mnie nie było na blogu, trochę go zaniedbałam. Ale sierpień był dla mnie tragicznym miesiącem, szczególnie w pracy. Do tego moja choroba w ostatnich dniach, kilka wyjazdów i tak wyszło. Ale mam nadzieję, że we wrześniu wszystko wróci do normy. 

Kilka dni temu dostałam od dziadków ogromny kosz śliwek prosto z działki. Szczerze powiem, że za śliwkami za bardzo nie przepadam, ale nie chciałam, aby się zmarnowały..
Jako, że mój facet jest łasuchem - zaczęłam szperać w sieci jakie to upiec ciasto.. Koniecznie ze śliwkami. Widziałam już masę ciast - bez cukru, bez mąki, bez jajek aż w końcu znalazłam bez miksera.
Prawdę mówiąc byłam pewna, że ciasto nie wyrośnie albo coś pójdzie nie tak. Jakieś grudki, słabo wymieszane składniki. Aleeee! Wyszło CUDOWNE.
Całe nasze mieszkanie pachniało genialnie. :)

Podzielę się z Wami przepisem, ale zdjęć w trakcie nie robiłam, ponieważ..  jestem okropną bałaganiarą, jeśli chodzi o kuchnię. Gdy mój facet wszedł po ''wszystkim'' do kuchni to nie mógł uwierzyć, co się działo w zlewie, zmywarce, na blatach..  Dlatego wolałam Wam tego zaoszczędzić. :) 


Jak widzicie - dodałam też troszkę jabłek, ale baaardzo znikomą ilość, tylko dla smaku, żebym mogła je powyjadać, bo bardzo lubię pieczone z cynamonem. :)

Więc tak..  Do ciasta będzie nam potrzebne : 
masło;
2 szklanki mąki (200ml)
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej;
2 łyżeczki proszku do pieczenia;
3/4 szklanki cukru - chociaż ja dałam mniej;
odrobina soli;
3 jajka;
jogurt naturalny;
1/2 szklanka oleju;
ekstrakt waniliowy;
śliwki;

Jeśli chodzi o kruszonkę to - 3 łyżki mąki, 2 łyżki masła i 3 łyżki cukru;

Do miski wsypałam mąkę zwykłą i ziemniaczaną, proszek do pieczenia, cukier i sól.
Mieszamy wszystko. Do drugiej miski wsypujemy składniki mokre : jajka, jogurt (szklanka wystarczy), olej, olejek waniliowy i wszystko dokładnie mieszamy.

Później powoli łączymy ze sobą mokre + suche składniki i mieszamy. 
Wszystko wylewamy na blachę, wykładamy owoce a na koniec posypujemy kruszonką.

Piekarnik wstawiamy do nagrzanego piekarnika 200 stopni i pieczemy 45 min.
Nic prostszego, prawda? 

 

Smacznego!





2 komentarze: